CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Friday, September 25, 2009

bbq lagi...

seperti biasa, every raya geng2 aku kt penang ni buat bbq..reasonnya, nk rptkn blk shbt2 yg lama x jmpa..n thn ni, mmg ada yg btui2 lama x jmpa, blh jmpa time bbq tu. bygkn x jmpa sjk abis skolah rendah (1996) smpi thn ni br jmpa..13 thn tu!! sempoi2!!
thn ni pnya bbq plan agk spontan la..discuss raya ke-3, raya ke-5 dh jd realiti. disebabkn aku ni x keja lg, so aku la yg kena buat psiapan. nsb baik la ada mmbr aku, mambo..dia ni chef. mmg tiap2 thn dia yg jd head bila marinade ayam ni. thn ni lak, kami 2 org ja yg buat keja...start dari beli ayam kambing n sosej, rempah2, pastu basuh ayam n marinade lak smpi la bkar ayam tu. tp time bakaq ayam tu, zack (sorg lg tukang kipas bbq yg regular selain aku dan mambo), zam n haizan pn ada tlg..so, kurg la sket penatnya.

zam (blue) n zack in action
thn ni pnya ayam, bak kata hampir smua jemputan mmg sedap dan pedass!! mmg aku n mambo dh plan dr time beli ayam tu, nk marinade ayam biaq rs pedas sket..xtau lak smpi blh 'melecur' lidah n bibir kwn2 aku..hehehehe! tp tu pn x guna cili sebanyak yg kami beli..klo guna byk tu la, mmg konfem rmai yg tumpang toilet umah haizan mlm tu..bkn nk "masuk bakul angkat sendiri", tp thn ni pnya marinade serius sdp!!

hasil tangan mambo n aku
haizzan (tuan rumah,putih) n mambo
abis ja bbq tu, as normal, baru la kami kwn2 yg slalu lepak slalu ni, akan bermaaf-maafan yg btl2 nyer..kira beraya btl la..hihi! nway, another raya bbq, successful!!

PEACE!!

2 comments:

hise said...

wah cayalah dinseung..bbq tuk batch kita lak bile..ktaorg sanggup trun penang..

wandin said...

hahaha...gila3. bulan dpn ada lg 1 bbq lak.