CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Monday, August 1, 2011

salam ramadhan 1432H

assalamualaikum..
hari ni bermulanya 1 ramadhan 1432H. bulan penuh rahmat penuh keberkatan. bulan yg dinanti2 oleh hambaNya yg bertaqwa. bulan yg menjanjikan pelbagai ganjaran buat hamba yg menghayatinya. aku...adakah aku bersedia merebut peluang utk menjadi hambaNya yg bertaqwa? wallahu'alam..
azam aku thn ni; aku nk jadikan ramadhan kali ni lbh berhasil dan membawa erti bagiku berbanding ramadhan tahun lepas. aku harapkan ramadhan tahun ni melatih aku jadi hamba yg lebih bersyukur.azam aku yg kedua; aku nak khatam 30 juzuq al-quran. bertahun2 aku cuba tapi tak berjaya. mudah2an tahun ni membuahkan hasil..amin.
1 ramadhan tahun ni aku tak sambut dgn keluarga sbb aku nk balik hujung minggu ni supaya aku dapat extra sehari puasa dgn family aku kalau banding dgn blk sambut ramadhan hari ni. tapi pilu jugak malam tadi masa aku call mak aku. dengaq suara dia mcm kecewa anak bongsu dia ni tak balik sambut 1 ramadhan kt rumah.sorry ma, amir balik weekend ni k?
cerita pasal mak aku ja mesti ayaq mata bergenang...hmmm, dah la kot na? sempena ramadhan yg mulia ni, aku menyusun sepuluh jari meminta ampun dan maaf pada yg membaca €dan pd sahabat2 yg aku kenal. semoga kita sama2 beroleh keberkatan dari ramadhan kali ni.

2 comments:

Najwa Sofwani said...

selamat berpuasa =)

wandin said...

Thank you wawa...selamat berpuasa!