CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Monday, May 18, 2009

Tggl 1 je lg.....

Alhamdulillah, ptg td aku slmt jwb 1 lg paper utk sem ni. advanced manufacturing technology.

aku cuak gak nk amik paper ni sbb byk kena bc..aku lak mcm xdak mood nk stdy. sbb apa ek? ntah, sindrom MALAS kot. nway, paper tu pn dh abis. mcmna nk komen psl paper td huh? aku try la....paper tu ada 6 soalan, kena jwb 5. tp dlm 6 soalan td, 1 soalan tu lgsg lectrr aku x sntuh dlm klas...sempoi x? apa lg, burn la 1 soalan. tggl la 5 soalan, tu pn blubang gak aku jwb..huhuhu! ntah brp je la aku dpt utk paper td ni. hrp2 ok la ye? nway, the past has passed, aku kena tumpu utk 1 paper ja lg. Engine Design, 29hb..last paper kt utp, dh la ptg jumaat...lg la syahdu. =)

sblm amik paper td, akak aku kol..katanya cikgu skolah rendah aku kol umah tnya psl aku. gila, cikgu skolah rendah yg dh lbh 13 tahun mgajaq aku still igt kt aku? terharu gila siot!!!!!!!! mmg la aku x pnh lupakn dia sbg cikgu aku, tp sbg cikgu yg dh berumoq 65 tahun, still igt kt aku kira btl2 igt la tu...respek n terharu gila aku td. nsb baik akak aku amik no fon dia...dpt gak aku kol dia. ms sembang td, dengaq suara dia okay ja, ceria ja. bgus2, tu maksudnya dia sihat dan bahagia..kan?

nma cikgu tu cikgu zaharah. klo kt skolah aku dlu, sekolah kebangsaan sungai gelugor, sebut ja nma dia smua bdak jd seram sejuk..time zaman aku sekolah la. dia seorg cikgu yg sgt tegas n garang. aku ni yg ketua pengawas pn pernah kena mrh dpn klas, malu gila aku time tu. in fact, aku nangis kot..hahahaha! kantoi! tp dia garang tu pn sbb dia nkkan yg terbaik utk student2 dia, mcm ibu kita mahukn yg terbaik utk kita la. walaupn cikgu aku ni garang, aku x kisah sgt sbb dia syg gak kt aku. pnh skali tu dia puji tulisan aku lawa..hehe! tp tu darjah 6 la, la ni tulisan dh cakar ayam. =p Nway, aku x pnh lupakn jasa dirinya yg mbantu mbesarkn aku mjadi insan yg bguna utk keluarga, agama, bangsa n negara..insyaAllah. terima kasih cikgu.

alang2 dh crita psl cikgu ni (asrul , mcm trikut blog hg lak..tp tak pn), aku nk crita psl seorg lg insan yg bnma guru....puan norzilah bt mohd yusof. dia cikgu aku kt mrsm taiping dlu. dia jaga homeroom aku, so kami aggp dia mcm ibu kami...bdak2 homeroom aku pggl dia "ummi". alamak, sayu lak nk crita psl dia sbb aku sygkn dia mcm mak aku sndri. dia ibarat ibu kedua aku selepas mama aku. klo kt sekolah dlu, ms form 4, dia slalu tnya hal aku, slalu bwk aku kuaq mkn. dia pnh hadiahkn jam tgn utk aku tp mlgnya jam tu ilang kena curi..dia pnh mai umah aku jgk tau? tharu gila sbb dia sygkn aku, mgkn lbh sket dr ank homeroom yg lain. aku pn sygkn dia mcm mak aku. tp ms form 5, bdak2 batch aku ada konflik dgn cikgu2 bahasa inggeris (dia pn cikgu bhs inggeris). jdnya, dia masam muka sket dgn kami. tp alhamdulillah, lps tu okay blk. dlu ms aku keja part time kt usm, aku pnh tserempak dgn ummi aku, sbb ms tu dia amik master kt usm. bygkn air mata aku bgenang sbb tnmpak dia. rsnya tu last aku jmpa dia, tahun 2007 kot. pastu smpi skrg aku x dpt jmpa dia....."ummi, klo ummi terbaca blog din ni, ummi contact la din...no ummi yg din ada, smua x blh guna. ummi, din rindukan ummi".

oops, tak mampu nk taip dh......

till then,
PEACE!!

2 comments:

Anonymous said...

hg mmg suka curi idea aku...hahahaa..wey cikgu tu call hg sbb nk jodohkn ngan anak dia tu...rumate xde kat bilik, makin parahla nangisnyer membe aku sorang ni...adeh...

hise said...

cayalah rumate..neway still ade org lg syg kt hg slain kwn2 hg..tp for d 1st time aku 2nd place komen kt hg..tp xpe mata aku still no 1..mcm F1 lak